PDA

View Full Version : Αεροδυναμικος συντελεστης οπισθελκουσας



RENESIS
13th June 2005, 01:32
Ρε παιδια γνωριζει κανενας τι αεροδυναμικο συντελεστη οπισθελκουσας εχει το εργαλειο μας?Αν ειναι κατω απο 0.29 πιστευω οτι ειναι ικανοποιητικος. :roll:

asd
13th June 2005, 02:33
Νομίζω (επαναλαμβάνω: νομίζω) ότι είναι 0.31

Μη βαράτε αν κάνω λάθος...

RotorManiac
13th June 2005, 02:40
ρε συ Γρηγορη, 0.29 ειναι πολυ καλη τιμη για ενα αμαξι, αν δεν κανω λαθος! και λες αν ειναι κατω απο αυτο θα ειναι ικανοποιητικος :? :o
και εγω πιστευω γυρω στο 0.30 με 0.31 ειναι...

TITANIUMRX
13th June 2005, 03:15
0.29 έχει το Rx7FD,το 8αρι έχει 0.30.Δεν φτάνει όμως μόνο ο συντελεστής,παίζει ρόλο και η μετωπική επιφάνεις σε m2.Το γινόμενο αυτών το δύο χαρακτηρίζει πλήρως,ένα όχημα ώς αεροδυναμικό.Ο αεροδυναμικός συντελεστής (Cd)μας λέει μόνο πόσο αεροδυναμικό είναι ένα όχημα από πλευρά σχήματος.Το γινόμενο του συντελεστή επί την επιφάνεια (frontal area) μας δίνει το αποτέλεσμα σε drag(οπισθέλκουσα) που παραγει ενα όχημα.Το Hayabusa για παράδειγμα ενώ έχει χάλια αεροδυναμικό συντελεστή ( Cd 0.52) συγκρινόμενο με ένα αμάξι,το σώζει η μικρή μετωπική επιφάνεια,και σαν αποτέλεσμα βγάζει πολύ καλό νούμερο αεροδυναμικόυ drag.

http://www.gtechprosupport.com/support/

RENESIS
13th June 2005, 16:37
ρε συ Γρηγορη, 0.29 ειναι πολυ καλη τιμη για ενα αμαξι, αν δεν κανω λαθος! και λες αν ειναι κατω απο αυτο θα ειναι ικανοποιητικος :? :o
και εγω πιστευω γυρω στο 0.30 με 0.31 ειναι...
Το ξερω οτι ειναι πολυ καλη τιμη το 0.29,αλλα ειπα μηπως και ειμαστε ποιο κατω! :mrgreen: και το 0.30 ομως ειναι πολυ καλο,το honda που ειχα αν δεν κανω λαθος ειχε 0.33.

FcW_JaLeCo
7th February 2006, 05:22
Ολοι θα θελαμε να βελτιωσουμε την αεροδυναμικη των αυτοκινητων μας δηλ το οχημα να σκιζει τον αερα οσο πιο ευκολα γινεται.

Βρηκα κι εγω από τα αρχεια μου χρησιμες πληροφοριες για την αεροδυναμικη στα αυτοκινητα

Πρωτα να ξεκαθαρισουμε καποιες εννοιες:

οπισθέλκουσα : H αντίσταση στην κίνηση ενός αντικειμένου εξαιτίας του αέρα που μετατοπίζει την τροχιά της κίνησής του. Μετριέται με τις συνήθεις μονάδες δύναμης (Newton, Kp, κλπ.). Αυξάνεται ανάλογα με τη μετωπική επιφάνεια του αντικειμένου και το τετράγωνο της ταχύτητάς του.

συντελεστής οπισθέλκουσας : Αδιάστατος συντελεστής που αποτελεί μέτρο του πόσο αεροδυναμικό είναι το σχήμα ενός αντικειμένου. Συμβολίζεται με Cd ή Cx. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν Cd γύρω στο 0,30.

αεροδυναμική άντωση : Κατακόρυφη δύναμη, που ασκείται στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου και έχει φορά προς τα επάνω. Προέρχεται από τη ροή του αέρα κάτω από το αυτοκίνητο, καθώς αυτό κινείται, και αυξάνεται όσο αυξάνει η ταχύτητα του αυτοκινήτου, αποσταθεροποιώντας το. Το φαινόμενο μετριάζεται, αν το κάτω μέρος του αυτοκινήτου έχει όσο το δυνατόν πιο ομαλή επιφάνεια, ώστε να μη δημιουργούνται αναταράξεις. Απόλυτη λύση στο πρόβλημα αποτελεί ο σχεδιασμός του «πατώματος» με τη μορφή ακροφυσίου (δηλ. να ανασηκώνεται σταδιακά προς τα πίσω), ιδέα που επινοήθηκε από τον Κόλιν Τσάπμαν, ιδρυτή της Lotus, και εφαρμόστηκε τόσο σε αγώνες όσο και σε ορισμένα υπεραυτοκίνητα παραγωγής. Με τον τρόπο αυτόν, το αυτοκίνητο πιέζεται προς τα κάτω, καθώς αναπτύσσεται αρνητική άντωση (ground effect).

άνωση αρνητική : δύναμη που ενεργεί κατακόρυφα προς τα κάτω και προκαλείται από τη ροή αέρα γύρω από ένα αντικείμενο, όπως για παράδειγμα το αμάξωμα του αυτοκινήτου.

Ακολουθουν χρησιμες info για οσους προκειτε να αγωνιστουν σε αγωνες ταχυτητας :P

- Το ιδανικοτερο είναι η αναζητηση βελτιστου συνδυασμου μεταξυ αρνητικης αντωσης και αεροδυναμικης αντιστασης

- Χαμηλη αεροδυναμικη αντισταση = ταχητυτα

- Περισσοτερη αρνητικη αντωση = βελτιωση προσφησης

- Mια καμπυλη οροφη είναι αεροδυναμικα καλυτερη από μια επιπεδη (καλα ειμαστε εμεις)

- Η ροη του αερα κατω από το αυτοκινητο είναι εξισου σημαντικη με τη ροη επανω στο αυτοκινητο

- Η ροη του αερα στην αεροτομη εινα πολύ σημαντικη προκειμενου να είναι οσο το δυνατον ομοιομορφα κατανεμημενη η αεροδυναμικη αντωση στο πλαισιο

Ας ξεχασουμε τις υποσχεσεις πως με μια αεροτομη θα βελτιωθουν επιδοσεις και κρατηματα... αυτα ειναι μυθοι κι επειδη δεν εχουμε αεροδυναμικη σήραγγα για να κανουμε αμετρητες μετρησεις και ερευνες κι επειδη δεν τρεχουμε σε αγωνες κι επειδη ακομα και οι ειδικοι λενε δεν υπαρχει καταλληλη αεροτομη (επιμενω στην αεροτομη επιτηδες επειδη ειναι το πιο ευκολο να εγκατασταθει) για ένα αυτοκινητο, εξαρταται απο διαφορους παραγοντες οπως το οδοστρωμα τις καιρικες συνθηκες που επικρατουν, τις ταχυτητες (τα δεδομενα αλλαζουν ραγδαια με μια ανεπαισθητη αλλαγη στη ταχυτητα του οχηματος!)

Ότι και να πουμε στα αυτοκινητα μας θελει πολύ ψαξιμο και εργασια για να βρεθει η καταλληλη αεροτομη και το bodykit για να βελτιωσει την αεροδυναμικη. Δεν υπαρχει λογος ανυσηχιας βασιζομενη μονο στο τι αρεσει στο ματι κανουμε τις επιλογες μας! Καλο είναι η αεροτομη να μη ξεφευγει από το υψος του αυτοκινητου. Ακομα και ολο το πακετο mazdaspeed δε μου φαινεται να ειναι καταλληλο για το 8ρι καπου το ειχα διαβασει αν καποιος εχει στοιχεια θα ηταν ενδιαφερον.

...

nikolasrx8
7th February 2006, 05:31
Μπραβο Γιαννη...
ΤΕΤΟΙΑ ποστ θελουμε...
Καπου ειχα διαβασει οτι ειμαστε στο ο.27.
Αν το βρω θα σας το παραθεσω...

TITANIUMRX
7th February 2006, 11:44
0.30 είναι ο συντελεστής μας όπως το αγοράζουμε εδώ στην Ελλάδα.Αν αφαιρέσουμε το πίσω μικρό σποιλερ,πάμε στο 0.31 που ήταν τα πρώτα RX8!

speed8
7th February 2006, 12:22
^Σωστός

georgge
7th February 2006, 14:01
Μπράβο Γιάννη !!!
Αν και το θέμα "αεροδυναμική" χρειάζεται ατελείωτες σελίδες, το έθεσες άψογα σε λίγες γραμμές !!!

ChRX8
7th February 2006, 17:49
Αναρωτιέμαι αν μια μελετημένη αεροτομή (όπως υποθέτω ότι είναι της mazdaspeed) βελτιώνει τον συντελεστή αυτό και κατά πόσο μπορεί μια μη μελετημένη να τον χειροτερέψει. :?

nikolasrx8
8th February 2006, 23:46
Αναρωτιέμαι αν μια μελετημένη αεροτομή (όπως υποθέτω ότι είναι της mazdaspeed) βελτιώνει τον συντελεστή αυτό και κατά πόσο μπορεί μια μη μελετημένη να τον χειροτερέψει. :?

Στο 1ο μερος δεν ειμαι σιγουρος,πιθανοτατα ναι...
Για το δευτερο μερος ειμαι απολυτα συμφωνος!!!
Ακομα δεν μπορω να καταλαβω οσους τις βαζουν "για ομορφια"....

FcW_JaLeCo
9th February 2006, 01:57
Ηδη σαν αυτοκινητο εχουμε πολυ καλο συνολο δηλαδη δε θα το βελτιωσεις (γενικα μιλαω) πολυ με τυχον προσθηκες. Αυξανεις (αν θες) τα αλογα, βελτιωνεις τα κρατηματα κτλ αλλα στη τελικη αυτο που κανεις ειναι στην ουσια να βελτιωσεις ακομα περισσοτερο ενα καλο συνολο προσθετεις επιπλεον βαθμους ας πουμε. Ενα αυτοκινητο τοσο προσεγμενο σαν το δικο μας δε θελει πολυ φτιαξιμο. Δεν εχουμε το οπελ αστρα gtc που ειναι ενα κουτι με καλο κινητηρα και τιποτα παραπανω... δεν ειμαι κατα των opel αλλα σπορ αυτοκινητο δεν ειναι... ενα αυτοκινητο δε το κανει σπορ τα αλουμηνενια πενταλ ο τριλιτρος κινηρας τα 250 αλογα...... για να μην επεκταθουμε αλλο στοπ. :P

Σχετικα με τις αεροτομες. Οι όποιοες μικρο επιπτωσεις επελθουν απο μια αεροτομη θα ειναι αντιληπτες μονο απο υπολογιστες γι αυτο ειπα να προτιμησουμε κατι που να μας αρεσει εκτος αν εχει καποιος σοβαρο κολλημα και θελει το παραμικρο κερδος και παλι δεν ειναι αναγκαιο αφου χρησιμοποιουμε τα αυτοκινητα μας σε καθημερινη βαση. Απο κει και περα οτι γουσταρεις κανεις :D. Παντος εγω το χω το κολλημα :wink:

christaz
20th June 2006, 12:50
Και για να θυμηθούμε λίγο το θέμα της αεροδυναμικής, η ποιο καλή μετατροπή για βελτίωση της αεροδυναμικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου τόσο στην ευθεία όσο και στις καμπές είναι το επίπεδο πάτωμα. Αν υπήρχε τέτοια μόντα δεν θα χρειάζονταν αεροτομές παρα΄μονο ένα μικρό χαμήλωμα. Πάρτε παράδειγμα όλες τις νέες FERRARI που δεν χρησιμοποιούν αεροτομές και αυτό γιατί έχουν πολύ μελετημένο πάτωμα και διαχητή αέρα στο πίσω μέρος δημιουργώντας μια υποπίεση στο κάτω μέρος του αμαξώματος επιταχύνοντας τον αέρα. Αν γινόταν μια τέτοια μόντα θα ήταν όλα τα λεφτά αλλα στο 8αρι θα είχε νομίζω αρνητικές επιπτώσεις στην ψύξη του κινητήρα.

theakis
1st October 2006, 19:20
Τελικα γνωριζει καποιος 100% τα παρακατω στοιχεια?
1)Αεροδυναμικος συντελεστης
2)Frontal Area

TITANIUMRX
1st October 2006, 20:28
Δεν κάνουμε υποθέσεις τόσα ποστ πιό πρίν.Με ακρίβεια μιλάμε φίλε μου!

theakis
1st October 2006, 21:15
Οκ...
0.30 Αεροδυναμικο συντελεστη και frontal area ποσο???

TITANIUMRX
1st October 2006, 22:01
Σε αυτό δεν έχουμε επίσημη πηγή να συμβολευτούμε δυστηχώς.Στο site του G-tech,έιχε κάποτε κάποια στοιχεία,αλλά φέτος δυστηχώς,το λίνκ είναι νεκρό.

georgge
1st October 2006, 22:40
Τελικα γνωριζει καποιος 100% τα παρακατω στοιχεια?
1)Αεροδυναμικος συντελεστης
2)Frontal Area

Ο αεροδυναμικός συντελεστής, όπως αναφέρθηκε πολύ σωστά και σε προηγούμενα posts, με το lip spoiler είναι 0,30.
Το ακριβές frontal area το ψάχνω κι' εγώ, μπορείς όμως να το υπολογίσεις στο περίπου ακολουθώντας τον παρακάτω τύπο. Πρέπει να μετρήσεις την απόσταση από το μέσο του κάθε μπροστινού τροχού και να το πολλαπλασιάσεις με το ύψος του RX-8 μετρημένο από το έδαφος μέχρι και το ψηλότερο σημείο του ουρανού. Τέλος το αποτέλεσμα το διαιρείς με το 144. Οι μονάδες είναι σε inches και το τελικό αποτέλεσμα σε τετραγωνικά πόδια. :wink:

theakis
1st October 2006, 22:55
Ναι ετσι ειναι...
Αλλα ποιος καθεται να το κανει αυτο? :lol:

TITANIUMRX
2nd October 2006, 03:58
Ο καλύτερος τρόπος George,ειναι μέσω του Photoshop.Χρησιμοποιούν ένα φίλτρο που κάνει μιά photo σε πραγματικό μέγεθος,ανάλυση σε τετράγωνες ψηφίδες,με πλευρές 1 cm ή ιντσας.Και μετά το πρόγραμμα μετράει τίς ψηφίδες.Αυτό χρησιμοποιούν οι επαγγελματίες,αλλά δυστηχώς δεν μπόρεσα να βρώ το συγκεκριμένο φίλτρο :? .

RENESIS
12th January 2009, 04:01
Τελικα ξερουμε τι συντελεστη εχει το αμαξι μας? :roll:

georx8
12th January 2009, 18:01
Ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι 0,30 και το frontal area είναι 21,9

RENESIS
12th January 2009, 19:09
Οχι και πολυ καλος παντος... :roll:

Ενα 0,28 θα ηταν καλυτερο! 8)

schumi44
25th January 2010, 03:45
Με δεδομενο οτι ο κινητήρας Wankel εχει πολύ μικρότερο μέγεθος και κυρίως μικρότερο ύψος,αρα απαιτεί μικρότερο μηχανοστάσιο, επομένως το μπροστινό μέρος ενός αυτοκινήτου με Wankel μπορεί να σχεδιαστεί έτσι ώστε να έχει μικρότερη μετωπική επιφάνεια, άρα να είναι πιο αεροδυναμικό...διαβαζοντας εγω οτι το 8ακι μας εχει συντελεστή οπισθέλκουσας από 0.30Cw το challenge εως 0.29Cw το sport,νομιζα οτι τα αλλα αυτοκινητα εχουν 40 με 50!!!
Ξενερωσα μετα διαβαζοντας οτι το Audi A2 (Cd:0,25) έχει να επιδείξει έναν από τους μικρότερους συντελεστές σε αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής ενώ ένα από τα πιο πρόσφατα παραδείγματα είναι το Toyota Auris (Cd:0,28).
Ακόμα και οι Μερσεντές με τις σχεδόν κατακόρυφες μάσκες έχουν αεροδυναμικό συντελεστή κάτω του 30.Επίσης είναι δύσκολο να πέσεις κάτω του 27 ας πούμε οπότε αν το 90% των αυτοκινήτων κυμαίνονται από 28-32 δεν είναι και σπουδαίο πράγμα για να στηρίξεις διαφημιστική καμπάνια!
Οι εταιρειες λοιπον ανακοινωνουν συνηθως το Cd(συντελεστης οπισθελκουσας) των οχηματων τους η συντριπτικη πλειοψηφια των οποιων ανηκει στην περιοχη 0.31-0.34 με οτιδηποτε εχει κατω απο 0.30 να θεωρειται πολυ καλο.Αυτοκινητα με Cd κατω απο 0,30 δεν ειναι οπως πολλοι πιστευουν τα supercars αφου αυτα δε φημιζονται για το Cd τους.Ενδεικτικα θα αναφερω οτι η MERCEDES C200 KOMPRESSOR του μπαρμπα εχει πολυ καλυτερο Cd απο μια LAMBORGHINI MURCIELAGO.Ωστοσο το Cd δε λεει ολη την αληθεια αφου στην εξισωση της συνολικης αεροδυναμικης αντιστασης μερος παιρνουν εκτος των αλλων η μεγιστη μετωπικη επιφανεια του οχηματος καθως και το υψος του.Ενα αυτοκινητο λοιπον με Cd=0.28 μπορει να εχει χειροτερη αεροδυναμικη αποδοση απο ενα με Cd=0.32.
Οποτε οι εταιρειες βελτιστοποιουν την αεροδυναμικη αποδοση των οχηματων τωρα τελευταια χρησιμοποιωντας επιπεδα πατωματα βλεπε νεα (porsche boxster) και αεροδυναμικους διαχυτες (DIFFUSORS) βλεπε F430,ENZO και αλλα.Αυτες οι βελτιωσεις συν τοις αλλοις αποτρεπουν την εμφανιση του φαινομενου της τυρβωδους ροης γυρω απο το οχημα με προφανη οφελη στην ευσταθεια του.

COSMAR
25th January 2010, 12:13
stratigos

marteas
25th January 2010, 19:37
Πολλή κάλο το ποστ του schumi44

Aloperidin
25th January 2010, 23:57
ουωουυυυυυυυ
μπράβο ρε φίλε... είσαι μπροστά (και προφανώς φυσικός!!!)
einstein

VENIAMIN PARALAKIS
26th January 2010, 01:38
Λίγα λόγια για να καταλάβουν όλοι το θέμα που συζητάμε.....

lampros
26th January 2010, 05:01
crying μηχανικη ρευστων? crying

ειχα βγαλει και εγω μια θεωρια στη μηχανικη ρευστωνgdg67axaxaxaxaxaxaahhhhh

VENIAMIN PARALAKIS
27th January 2010, 01:17
Διάβασε το όλο ρε παιδί.......